Linkbuilding laten doen; dit zijn de trends in linkbuildingland

Wil jij linkbuilding voor je laten doen? Dat is een goed idee. Het zal je tijd en geld besparen, het zal je nieuwe inzichten opleveren én je zult merken dat de resultaten veel beter zijn dan wanneer je het zelf doet. Dit komt natuurlijk omdat linkbuilding laten doen ervoor zorgt dat een professioneel team het voor je uit handen neemt. Zij weten precies waar aan gedacht moet worden en hoe dit in zijn werking gaat. Bovendien is de kans groot dat ze contacten hebben met andere websites waar je de links uiteindelijk op gaat plaatsen. Maar dat je kiest voor linkbuilding laten doen, betekent natuurlijk niet dat je het helemaal los moet laten. Het is goed én leuk om op de hoogte te zijn van wat er gebeurt. Daarom vertellen we je in deze blog wat er allemaal hip en happening is in linkbuilding land. 

Linkbuilding laten doen; kwaliteit over kwantiteit

Vroeger (en in Amerika) werd er altijd gedacht: ‘meer is beter’. Dat is allemaal leuk en aardig en het klopt in sommige gevallen ook zeker, maar dat is lang niet altijd zo. Het is namelijk óók zo dat kwaliteit in grote mate bepalend is voor het resultaat. Dat geldt net zo voor linkbuilding laten doen. Daarom is het zeer belangrijk om ervoor te zorgen dat kwaliteit centraal staat bij je linkbuilding laten doen. De dagen van het verzamelen van een groot aantal willekeurige backlinks zijn voorbij. Zoekmachines waarderen hoogwaardige backlinks van relevante en gezaghebbende bronnen. Het opbouwen van betekenisvolle connecties met websites die relevant zijn voor jouw branche en doelgroep is van cruciaal belang om een positieve impact op je SEO te hebben. Als je backlinks of inbound links van dermate lage kwaliteit zijn, kun je zelfs een penalty ontvangen van Google! 

Draag bij aan de community

Om deze trend goed te begrijpen, moet je begrijpen dat linkbuilding het plaatsen van links naar jouw website op die van een plaatsen omvat. Je linkbuilding laten doen, wordt daarom vaak gezocht in de vorm van blogs laten schrijven en die plaatsen op een andere website die betrouwbaar wordt geacht volgens Google. Je kunt het ook nét wat anders aanpakken. Zo kun je er bijvoorbeeld voor te kiezen om in jouw field of expertise enkele platforms te zoeken die informatie bieden voor geïnteresseerden. Schrijf hier wat blogs voor, enkele bijdragen. Deze moeten uiteraard van hoge kwaliteit zijn en toegevoegde waarde bieden, maar zo kun je wel hoogwaardige backlinks verkrijgen en op een nóg organischere manier verkeer naar je website werven. 

Andere tips en trends

Daarnaast zijn er nog enkele andere trends die je kunt meenemen in je linkbuilding laten doen. Zo kun je kiezen om visuele en interactieve inhoud toe te voegen aan je content, je kunt ervoor zorgen dat de content zo relevant mogelijk is aan de website waar het op geplaatst wordt én jouw website en ga zo maar door. Daarnaast is het aan te raden het E-A-T principe mee te nemen in je keuzes. Dit biedt een soort richtlijn voor alle activiteiten die komen kijken bij je linkbuilding. 

Tags: